Великий Катехізис
ЧАСТИНА ТРЕТЯ
Про молитву "Отче наш"
Перше прохання
- Нехай святиться Імя Твоє.
- Це дійсно звучить дещо завуальовано і не відповідає загальноприйнятим традиціям німецької мови, тому що по-німецьки
ми зазвичай висловлюємося так: «Отче Небесний, допоможи
[зроби так], щоб Імя Твоє за всяких обставин було святе».
- Але навіщо молити про те, щоб Його Імя було святе? Хіба воно
вже не є святим? Відповідь такатак, воно вже святе по своїй
суті, але у нашому вживанні [так, як ми використовуємо його]
воно не святе, бо коли ми стали християнами і були охрищені,
Імя Боже було дане нам, щоб ми називалися дітьми Божими
і мали Таїнства, котрими Він обєднує нас із Собою, щоб усе,
що Боже, мало служити нам на користь.
- І тому для нас надзвичайно важливо піклуватися про те, щоб
Його Імя шанувалося належним чином, вважалося святим і
величним, як наш найбільший скарб і святиня. І щоб ми, як
праведні діти, молилися про те, щоб Імя Боже, котре вже є
святим [саме по собі], також було і зоставалося святим серед
нас, тут, на землі і в усьому світі.
- Але як воно стає святим серед нас? Відповідь проста до
неможливостіколи наше вчення і наше життя є праведними і християнськими. Бо, оскільки у цій молитві ми
закликаємо Бога і Отця, ми зобовязані завжди поводитися
як праведні діти, щоб Він не був присоромлений [нашою
поведінкою], але отримував від нас лише шану і славу.
- Зараз же ми опоганюємо Імя Боже чи словами, чи ділами.
(Бо усе, що ми чинимо на землі, належить чи до слів , чи до
ділце або вислови, або вчинки).
- Тому перш за все воно опоганюється, коли люди проповідують,
навчають і говорять в Імя Боже те, що є неправдою і вводять
людей в оману, тобто Його Імя використовується для
прикрашання брехні і надання їй правдоподібності. Це дійсно
є найбільшим опоганенням Божого Імені і вияв до нього
нешанобливого ставлення.
- Далі, так само, коли люди клянуться чи проклинають, чи
проказують заклинання тощо, грубо зловживають святим Імям,
використовуючи його, як прикриття для своєї ганьби тощо.
- По-друге, [опоганення Імені Божого чиниться] коли люди
неприховано провадять аморальний спосіб життя і чинять
хтиві діла, коли ті, хто називає себе християнами і людьми
Божими, є насправді перелюбниками, пяницями, скупими,
завидниками і наклепниками. У цьому випадку також Імя
Боже плямується і ганьбиться [з нашої вини].
- Бо, як у випадку, коли земний батько має погану та зіпсовану
дитину, яка опирається йому на словах і на ділі, є ганьбою для
батька, тому що через свою дитину він вислуховує дорікання і
осуд, так само й у випадку, коли ми, називаючи себе Його Імям
і отримуючи від Нього всяке добро, навчаємо, говоримо і
живемо зовсім не так, як належить робити праведним і
небесним дітям, так, що люди говорять про нас, що ми, напевно,
не Божі діти, а дияволові діти, це ганьбить Бога.
- Отже, ви бачите, що у цьому проханні ми молимо саме про те,
чого вимагає Бог у Другій Заповіді, а самещоб Його Імя не
використовувалося намарне, для давання клятв, прокляття,
брехні, неправди тощо, але використовувалося доброчинно,
на славу і честь Божу. Бо кожен, хто використовує Імя Боже
для всякого злодійства, ганьбить і знеславлює це святе Імя,
як у попередні роки церкву вважали оскверненою, коли в ній
виявляли вбивцю чи якогось іншого злочинця, або коли
осквернювалася дароносиця чи реліквія, при цьому всі ці речі
залишалися священними самі по собі, але переставали бути
священними у використанні [але їх використання переставало бути священним].
- Таким чином, цей постулат простий і зрозумілий, якщо лише
вірно розуміти використання слова, тобто що святитице те
саме, що на нашій мові славити, величати і шанувати як
словами, так і ділами.
- Зрозумійте тепер, наскільки велика потреба у такій молитві.
Бо ми бачимо, що світ наповнений сектами і псевдовчителями, котрі всі носять святе Імя, як ширму і маскування для
своїх диявольських вчень. І тому ми мусимо безперестанку
молитися, гукати і кликати до Бога, скаржитися на тих, хто
неправдиво проповідує і вірує помилково, а також про все, що
протистоїть нашому Євангелію і чинить перепони чистому
вченню, придушуючи і піддаючи його гонінню, як це роблять
єпископи, тирани, ентузіасти і до них подібні. Також [ми
повинні скаржитися] на свій власний стан, тому що ми маємо
Слово Боже, але невдячно ставимося до нього і не живемо
так, як нам слід було б жити відповідно до Слова.
- Отже, якщо ви молите про це від щирого серця, то можете
бути впевненими, що це угодне Богові. Бо ніщо не може бути
ціннішим для Його слуху, ніж це прославлення й хвала,
найвище піднесені, і ніж Його Слово, викладене у всій своїй
чистоті і шановане [нами], як найбільший скарб.
<-назад вперед->
Сайт создан в системе
uCoz