Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Великий Катехізис

ЧАСТИНА ТРЕТЯ

Про молитву "Отче наш"

Друге прохання

Нехай прийде Царство Твоє.

  1. Як ми молилися у Першому проханні про шанування Імені Божого, щоб Він перешкоджав тому, щоб світ використовував Його Імя для прикрашання своєї брехні і свого беззаконня, але [щоб Він] вчинив так, щоб Імя Його вважалося піднесеним і величним як у вченні, так і в житті, і Він міг би бути прославленим і возвеличеним у нас [через нас], так само у цьому проханні ми молимося про те, щоб Його Царство могло прийти.
  2. І як Імя Боже святе саме по собі, але ми, все одно, молимося про те, щоб Воно було святе також серед нас, так і Його Царство приходить саме по собі, без нашої молитви, але ми все-таки молимо, щоб воно могло прийти до нас, тобто щоб воно існувало серед нас і з намитак, щоб ми могли бути часткою тих, серед кого Його Імя святиться і Його Царство процвітає.
  3. Але що таке Царство Боже? Відповідь така: не що інше, як те, про що ми дізналися в Символі віри [а саме]що Бог зіслав Сина Свого Ісуса Христа, Господа нашого, у світ, щоб викупити і збавити нас від влади диявола і привести нас до Себе, і щоб Він міг володарювати над нами, як Цар правед- ності, життя і визволення від гріха, смерті і зіпсованої совісті, для чого Він також дарував нам Свого Святого Духа, Котрий повинен принести все це нам через Його святе Слово, а також Своєю силою просвітити і зміцнити нас у вірі.
  4. Отже, ми молимося тут, перш за все, про те, щоб це могло здійснитися серед нас, і щоб Його Імя було так прославлене через святе Слово Боже і християнське життя, що ті, хто прийняли це [Слово], могли б перебувати і щоденно зростати у Ньому, і при цьомущоб воно отримало схвалення і завоювало прихильників серед решти людей, і могутньо розповсюджувалося по всьому світові, щоб якнайбільше людей змогли знайти вхід у Царство Благодаті, стали причасниками викуплення, будучи ведені до нього Святим Духомдля того, щоб таким чином ми могли усі разом віднині і навіки залишитися в єдиному Царстві.
  5. Бо Царство Боже приходить до нас двома шляхами. По- перше, тут і зараз, через Слово і віру, а по-друге, у вічності, назавжди, через обітницю. Тому ми молимося і про те, і про інше, тобто щоб воно могло приходити до тих, хто ще не в ньому, а також, зростаючи щоденно, до насдо тих, хто вже прийняв йогояк тут, так і надалі, у вічному житті.
  6. Все це рівнозначне словам: «Любий Отче, ми молимо Тебе, дай нам перш за все Слово Твоє, щоб Євангеліє було пропо- відуване належним чином по всьому світові, і, по-друге, щоб воно приймалося у вірі, діяло і жило в настак, щоб через Слово і силу Святого Духа Царство Твоє могло панувати серед нас, а царство диявола було повалено, і він не міг би мати права на нас, ні влади над намидо того часу, доки, врешті- решт, він не буде остаточно знищений; і гріх, смерть, і пекло будуть викорчувані, щоб ми могли жити вічно в досконалій праведності і благодаті».
  7. Через це ви розумієте, що ми молимо тут не про окраєць хліба і не про скороминучі, світські добра, але про вічний, безцінний скарб, про все, чим володіє Сам Бог, про те, про що людське серце не сміло б навіть думати і мріяти, якби Бог Сам не заповідав нам молитися про це.
  8. Але через те, що ВінБог, то Він претендує також на те, щоб Йому належала честь даваючого, і Він бажає давати нам набагато більше і набагато щедріше, ніж всякий з нас може прийнятияк вічне, невичерпне джерело, котре дає тим більше, чим більше воно виливає, наводнюючи все довкола. І Він не бажає від нас нічого іншого, окрім щоб ми просили у Нього більше, і, знову ж, Він гнівається, якщо ми не просимо і не молимося з твердою впевненістю.
  9. Бо якби багатий і могутній імператор зобовязав би якогось злидаря просити у нього всього, що б той не побажав, бувши приготованим обдарувати його найщедріше, а той не- розумний попрохав би лише мисочку рідкої юшки, то його заслужено вважали би жебраком і негідним шахраєм, що насміхається над наказом Його Імператорської Величності [тобто не сприймаючим цей наказ серйозно], і людиною, негідною перебувати у присутності імператора. Точнісінько так великим докором на адресу Бога і ганьбленням Його є ситуація, в котрій миті, кому Він пропонує і зобовязується дарувати такі великі безцінні скарбинехтуємо усім цим чи не маємо впевненості у тому, що отримаємо це, і ледве наважуємося молитися про шматок хліба.
  10. Все це є огидним гріхом невіря, яке полягає у тому, що люди не впевнені навіть у здатності Бога задовольняти їх потреби у харчуванні і, тим більше, сумніваються у можливості отри- мання вічних скарбів Божих. Таким чином, ми повинні кріпити себе проти цього, і нехай це буде тим, про що ми молимося в першу чергу, а потім вже, дійсно, матимемо і решту вдосталь, як навчає Христос [в Матвія 6:33]: «Шукайте ж найперш Царства Божого й правди Його, а все це вам додасться». Бо як ми можемо дозволити собі страждати від нестатків і обмеженості в світських і скороминучих речах, коли Він дає нам обітницю про те, що є вічним і неминучим?

<-назад вперед->


Сайт создан в системе uCoz