Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Формула Злагоди

ЧАСТИНА 1
КОНСПЕКТ

РОЗДІЛ IV
Про добрі діла

Твердження суперечки
  1. Про доктрину добрих діл у деяких церквах два поділи постали:
  2. 1. Перше, деякі богослови поділилися по відношенню до наступних висловів, які написала одна сторона:30 «Добрі діла є необхідними для спасіння». «Неможливо бути спасенним без добрих діл». Також: «Ніхто ніколи не спасався без добрих діл». Але інша сторона,31 навпаки, писала: «Добрі діла шкодять спасінню».
  3. 2. Потому виник розкол між деякими богословами щодо двох слів: «необхідні» і «вільні» через те, що одна сторона32 сперечалася про те, що слово «необхідні» не треба використовувати стосовно нового послуху, який не походить із необхідності та примусу, але зі свобідної волі. Інша сторона33 наполягала на слові «необхідні», тому що цей послух не є нашим вибором, але відроджені люди зобовязані виявляти цей послух.
  4. Із цього диспуту про терміни потім сталася суперечка про сам предмет. Бо одна сторона стверджувала, що посеред християн Закон взагалі не повинен вимагатися,34 але люди повинні докорятися до самих добрих діл зі Святого Євангелія. Інша сторона цьому суперечила. 

30 Ґеорґ Майор, Юстус Меній та інші, виходячи із висловів Меланхтона.
31 Ніколаус Амсдорф.
32 Антиномініани.
33 Точка зору Йоганна Аґріколи (+1566).
34 Майор учинив розрізнення між вічним спасінням і виправданням.
 

<-назад вперед->


Сайт создан в системе uCoz