Три Вселенські Символи віри
Апостольський Символ віри
- Вірую в Бога, Отця Всемогутнього, Творця неба і землі.
- І в Ісуса Христа, Сина Його Єдиного, нашого Господа,
зачатого від Святого Духа, народженого від Діви Марії;
Котрий страждав за Понтія Пілата, був розпятий, помер і був
похований, зійшов у пекло, третього дня воскрес із мертвих,
вознісся на небеса, і сидить праворуч Бога, Отця всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих.
- Вірую в Духа Святого; єдину святу Християнську Церкву; в
спільноту святих; прощення гріхів; воскресіння тіла та життя
вічне. Амінь.
Нікейський Символ віри
- Вірую в єдиного Бога, Отця Всемогутнього, Творця неба і
землі, всього видимого і невидимого.
- І (вірую) в єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого
Єдинородного, від Отця родженого перше всіх віків,[Бога
від Бога] Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного,
родженого, нествореного, єдиносущного з Отцем, через
Котрого все сталося. Він для нас, людей, і для нашого спасіння
з неба зійшов і тіло прийняв від Духа Святого і Марії Діви, і
стався людиною. Розпятий був за нас за Понтія Пілата,
страждав і був похований. І в третій день воскрес, як було
писано. І вознісся на небо, і сидить праворуч Отця. І знову
прийде у славі судити живих і мертвих; Царству ж Його не
буде кінця.
- І (вірую) в Духа Святого, Господа оживляючого, що від Отця
[і Сина] походить, що Йому з Отцем і Сином однаковий поклін
і однакова слава, що говорив через пророків.
- І (вірую) в Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву.
Визнаю одне Хрищення на відпущення гріхів. Чекаю воскресіння мертвих і життя будучого віку. Амінь.
Афанасіївський Символ віри
- Кожен, хто бажає спастися, повинен понад усе дотримуватися
правдивої, загальної християнської віри.
- Той, хто не зберігає її в цілісності та чистоті, безсумнівно є
приреченим на вічні муки.
- Правдива ж та загальна християнська віра така: Ми поклоняємось єдиному Богу в трьох Особах та трьом Особам у
єдиному Божестві,
- ми не змішуємо іпостасі та не поділяємо на частини Божественну сутність.
- Бо перша іпостась Отця, другаСина і третяДуха Святого,
- але Отець, і Син, і Святий Дух є одне Божество: слава Його
одна, велич Його одна та вічна.
- Який Отець, такий і Син, такий і Дух Святий:
- нестворений Отець, нестворений Син, нестворений Дух
Святий.
- Неосяжний Отець, неосяжний Син, неосяжний Дух Святий.
- Вічний Отець, вічний Син, вічний Дух Святий.
- Але немає трьох вічних, а тільки один вічний.
- Так само й немає трьох нестворених, трьох неосяжних, але є
тільки один нестворений та один неосяжний.
- Так само всемогутній Отець, всемогутній Син, всемогутній
Дух Святий. Однак не існує трьох всемогутніх, але тільки один
всемогутній.
- Так само Отець є Бог, Син є Бог, Дух Святий є Бог. Однак не
існує трьох Богів, а один Бог.
- Так само Отець є Господь, Син є Господь, Дух Святий є
Господь.
- Однак існує не три Господи, а один Господь.
- Бо подібно до того, як християнська правда вимагає від нас
визнавати кожну іпостась окремо за Бога та Господа, так само
і всезагальна християнська віра забороняє нам говорити про
трьох Богів або Господів.
- Ніхто Отця не створив, ніхто Його не зробив з нічого, ніхто
Його не народив.
- Син тільки від Отця, не зроблений, не створений, але
народжений.
- Дух Святий від Отця та Сина, не зроблений, не створений і
не народжений, але походить.
- Отже, є один Отець, а не три Отці, один Син, а не три Сини,
один Дух Святий, а не три Духи Святих.
- У цій Трійці ніхто не є першим чи останнім, ніхто не є більшим
а чи меншим від іншого, а всі три іпостасі між собою однаково
вічні та рівні: отже, слід поклонятися як Трійці в єдності, так
і єдності в Трійці.
- Отже, тому, хто бажає спасіння, належить тільки так думати
про Трійцю.
- Але для вічного спасіння ще належить твердо вірити у
втілення Господа нашого Ісуса Христа.
- Таким чином, правдива віра полягає в тому, що ми віруємо та
сповідуємо те, що Господь наш Ісус Христос, Син Божий, є
Бог, і є людина.
- Він Бог, перед усіма віками від єства Отця народжений,
людина, народжена від єства матері, досконалий Бог і
досконала людина, яка має наділену розумом душу та
людське тіло, що існують разом; а з боку БогаВін рівний з
Отцем, з боку людиниВін менший від Отця.
- Хоча Він є і Богом, і людиною, немає, однак, двох Христів, а є
один.
- Він є один не через те, що Боже перетворилося в людське, а
через те, що Бог стався людиною.
- Він цілком один: однак не через те, що обидва єства змішалися, а через те, що вони складають єдину Особу.
- Бо так само, як і душа, яка наділена розумом, і тіло складають
одну людину, так Бог і людина є один Христос, Який страждав
заради нашого спасіння, зійшов до пекла, воскрес із мертвих
третього дня, вознісся на небеса і сидить праворуч Отця, Бога
всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих.
- Коли Він прийде, усі люди тілесно постануть з мертвих, щоб
відповісти за діяння свої: ті, хто робив добре, увійдуть до життя
вічного, а ті, хто чинив злоу вогонь вічний.
- Це католицька і правдива християнська віра; людина, яка
щиро у це не вірує, не може спастися.
<- назад далі ->
Сайт создан в системе
uCoz