Апологія Ауґзбурзького віросповідання
Розділ IV
Стаття X. Про Господню Вечерю
- Десяту статтю було схвалено, у якій ми сповідуємо, що віруємо,
у те що «у Господній Вечері тіло і кров Христові є правдиво
та матеріально присутніми і правдиво пропонуються з
тими речами, які видно хлібом і вином, тим, хто одержує
Таїнство». Це вірування ми постійно захищаємо, як предмет,
який був ретельно досліджений та розглянутий. Бо через те,
що Павло каже (1 Кор. 10:16), що хліб є спільнотою Господнього тіла, то випливає, що якби Господнє тіло не було би по
правді присутнім, тоді хліб є не спільнотою тіла, а тільки Духа
Христового.
- А ми переконалися, що не тільки Римська Церква стверджує
про тілесну присутність Христову, але й Грецька Церква тепер
також вірує в це, і раніше в це вірила. Бо канон меси посеред
іншого свідчить про те, що священик чітко молиться про те,
щоб хліб змінився і став правдивим тілом Христовим. І
Вульгарій, який видається нам недурним письменником,
виразно каже, що «хліб є не просто образ, але він є правдиво
зміненим у плоть».
- І є довший коментар Кирила на Івана 15, у якому він навчає,
що Христос у Вечері пропонується тілесно. Бо він каже так:
«Все одно ми не заперечуємо, що ми поєднані духовно до
Христа правдивою вірою і щирою любовю. Але те, що в нас
немає способу звязку з ним, відповідно до плоті, ми цілковито заперечуємо. А це, ми кажемо, є абсолютним чужим
до Божого Писання. Бо хто сумнівається, що Христос є
таким чином Виноградина, а ми правдиво є галуззям, що
виводить звідси для себе життя? Послухайте, як каже
Павло (1 Кор. 10:17; Рим. 12:5; Гал. 3:28), що ми всі є одним
тілом у Христі, що хоча «тіло одненас багато, бо ми всі
спільники хліба одного». Чи, може, він думає, що нам не є
відомою чеснота містичного благословення? Через те, що
це є в нас, то чи не спричиняє воно переданням Христового
тіла замешкування Христа у нас тілесно?» І дещо пізніше:
«Отже, ми повинні вважати, що Христос є в нас не тільки
відповідно до властивості характеру, яка розуміється як
любов, але також природною участю» тощо.
- Ми тут навели ці свідчення не для того, щоб розпочинати тут
обговорення цього предмету (бо Його Імператорська Величність не висловлює своєї незгоди з цією статтею), але для того,
щоб всі ті, хто це прочитає, могли ще чіткіше зрозуміти, що
ми захищаємо доктрину, отриману у цілій Церкві, що в
Господній Вечері тіло і кров Христові є правдиво та матеріально присутніми і правдиво приймаються з тими речами,
які є видимими: хлібом і вином. І ми говоримо про присутність
живого Христа [живого тіла], знаючи, що «смерть над Ним не
панує вже більше!» (Рим. 6:9).
<назад далі >
Сайт создан в системе
uCoz