Формула Злагоди
ЧАСТИНА 2
ПОВНЕ, ПРОСТЕ І ЧІТКЕ ПОВТОРЕННЯ І ПРОГОЛОШЕННЯ певних статей Ауґзбурзького віросповідання, про які упродовж деякого часу була суперечка посеред деяких богословів, що під ним підписалися, які тут зазначено і викладено відповідно до аналогії Божого Слова і підсумкового змісту нашої християнської доктрини.
РОЗДІЛ XІІ
Про інші фракції [єретиків] і секти, які ніколи не приймали Ауґзбурзького віросповідання
ПОМИЛКОВІ СТАТТІ АНТИТРИНІТАРІАН
- 1. Також, коли деякі антитринітаріани відкидають і засу- джують схвалені Символи віри, Нікейський і Афанасіївський, як щодо їхнього смислу, так і щодо їхніх слів, і навчають, що немає єдиної однієї вічної божественної сутності Отця, Сина, і Святого Духа, але що як є три окремі Особи: Бог Отець, Син і Святий Дух, то кожна Особа має також свою сутність, відмінну і окрему від інших Осіб; але що всі три Особи, як троє мужів, по-іншому відмінні та розділені у своїй сутності є [як дехто уявляє] однієї влади, мудрості, величності і слави, або [як думають інші] у сутності і властивостях не є рівними.
- 2. Що лише Отець є правдивим Богом.
- Ці та інші статті, всі до однієї, з усім, що до них стосується, і що з них випливає, ми відкидаємо і засуджуємо, як невірні, фальшиві, єретичні і противні Слову Божому, трьом Символам віри, Ауґсбурзькому віросповіданню, Шмалькальдським статтям і Катехізисам Лютера. Про ці статті всі благочестиві християни будуть застережені і повинні бути застереженими, якщо їм дорогі добро і спасіння їхніх душ.
- Тому, перед лицем Божим і всього християнського світу [цілої Церкви Христової], живим і тим, що прийдуть після нас, ми бажаємо засвідчити, що вищенаведене проголошення про всі суперечливі статті, представлене і пояснене, а не інше, є нашою вірою, доктриною і віросповіданням, у якому ми також зявимося, Божою благодаттю, з ненажаханими серцями перед суддівським престолом Ісуса Христа, і за нього ми складемо звіт. Ми також не говоритимемо, ані писатимемо, приватно або публічно будь-чого, що суперечить цьому проголошенню, але з Божою благодаттю, ми маємо намір в ньому перебувати. Тому, після тривалого розмірковування, ми, у страхові Божому та із закликанням Його Імені, поставили свої підписи власними руками.