Формула Злагоди
ЧАСТИНА 2
ПОВНЕ, ПРОСТЕ І ЧІТКЕ ПОВТОРЕННЯ І ПРОГОЛОШЕННЯ певних статей Ауґзбурзького віросповідання, про які упродовж деякого часу була суперечка посеред деяких богословів, що під ним підписалися, які тут зазначено і викладено відповідно до аналогії Божого Слова і підсумкового змісту нашої християнської доктрини.
РОЗДІЛ XІІ
Про інші фракції [єретиків] і секти, які ніколи не приймали Ауґзбурзького віросповідання
ПОМИЛКОВІ СТАТТІ ШВЕНКФЕЛЬДІАН
- Як і тоді, коли стверджують швенкфельдіани:
- 1. По-перше, що всі ті, хто не має знання про Христа, як про правлячого Царя небес, хто вважає Христа, відповідно до плоті або Його набутої людськості творінням, хто вважає, що плоть Христова повищенням набула всіх божественних власти- востей, що в могутності, владі, величності і славі Він є повсюди, у ступені та місці властивостей рівним Отцеві і вічному Слову, так що є та сама сутність, властивості, воля і слава обох природ у Христі, і що плоть Христова належить до сутності Святої Трійці.
- 2. Що церковна служба, тобто Слово, проповідуване і почуте, не є засобом, яким Бог Святий Дух навчає людей і чинить в них спасенне знання про Христа, навернення, покаяння, віру і новий послух.
- 3. Що вода Хрищення не є засобом, яким Бог Господь запечатує усиновлення і чинить відродження.
- 4. Що хліб і вино у Святій Вечері не є засобами, якими Христос розподіляє Свої тіло та кров.
- 5. Що християнська людина, яка є правдиво відроджена Божим Духом, може в цьому житті дотримуватися Закону Божого та виконувати його.
- 6. Що то не правдива християнська громада [Церква], у якій регулярно не відбувається публічне відлучення або заборона.
- 7. Що служитель Церкви, який зі свого боку не є правдиво відновленим, праведним і благочестивим, не може навчати інших людей з користю для них або відправляти правдиві Таїнства.