Про владу і примат папи
І. Про Першу статтю
C. Аргументи противників
- Вони ж цитують проти нас деякі Біблійні фрагменти, а саме,
Матвія (16:17-19): «Блаженний ти, Симоне, сину Йонин... І
кажу Я тобі, що ти скеля, і на скелі оцій побудую Я Церкву
Свою» А також: «І ключі тобі дам» А також Івана (21:15):
«Паси ягнята Мої!» і деякі інші. Але оскільки вся суперечка
детально і всебічно розглянута в різноманітних книжках
наших богословів, і всього тут не перелічити, то ми посилаємося на ці праці і бажаємо, щоб тут вважалося, що ми
повторили все це. І все-таки ми дамо стислу відповідь про
тлумачення [процитованих фрагментів].
- У всіх цих фрагментах Петро виступає представником усього
зібрання Апостолів [і промовляє не лише від свого імені, але
за всіх Апостолів], що зрозуміло з самого Біблійного тексту.
Бо Христос питає не лише одного Петра: « А ви за кого Мене
маєте?» І те, що тут було сказане [одному Петру] в однині: «І
ключі тобі дам від Царства Небесного, і що на землі ти
звяжеш»і так далі, в усіх інших місцях сказане у множині
[і стосується усіх]. Матвія (18:18): «Поправді кажу вам: Що
тільки звяжете на землі» І в Івана (20:23): «Кому гріхи
простите, простяться їм» Ці слова свідчать, що Ключі
рівноцінно даються усім Апостолам, і що усі Апостоли
рівнозначно послані [проповідувати].
- На додаток до цього потрібно визнати, що Ключі належать
не окремій особистості, не якійсь конкретній людині, але
Церкві, про що свідчать численні і тверді аргументи. Бо
Христос, кажучи про Ключі в Матвія (18:19), додає: « що коли
б двоє [чи троє] з вас на землі погодились про всяку річ»
і так далі. Тобто Він дарує Ключі головним чином і безпосередньо Церкві, точнісінько так само, як, з цієї ж причини,
головним чином Церква має право покликання [на служіння].
[Бо як обітниця Євангелія належить головним чином і
безпосередньо усій Церкві, так і Ключі належать безпосередньо усій Церкві, тому що Ключіце не що інше, як
служіння, через котре дана обітниця сполучається [передається] кожному, хто цього прагне, так само як дійсне і
очевидне те, що Церква має владу рукопокладати служителів
Церкви. І цими словами: « Що тільки звяжете на землі»
Христос показує кому він дав Ключі, а самеЦеркві: «Бо
де двоє чи троє в Імя Моє зібрані»подібним чином
Христос надає верховні повноваження і право остаточного
рішення Церкві, кажучи: «А коли не послухає їх, скажи
Церкві»].
Таким чином, з цих фрагментів неминуче випливає, що Петро
був представником усього зібрання Апостолів, і з цієї причини
вони [ці фрагменти] не надають Петрові ніякого виняткового
права, вищості чи панування [котрими він володів би чи мусив
би володіти перед іншими Апостолами].
- Що стосується твердження: «І кажу Я тобі, що ти скеля, і на
скелі оцій побудую Я Церкву Свою»звичайно ж, Церква
була заснована не на владі людини, але на служінні віросповідання, котре промовив Петро і в котрому він проголошує,
що Ісус є Христос, Син Божий. Відповідно, Він звертається до
нього [до Петра] як до служителя: « і на скелі оцій»тобто
на цьому служінні [тому Він звертається до нього, як до
людини, що чинить служіння, в котрому це сповідання і
вчення мусить діяти, і каже: « і на скелі оцій»тобто на
цій проповіді і на цьому служінні].
- Більше того, служіння Нового Заповіту не обмежене якимись
місцями чи особистостями, подібно до левитського служіння,
але розповсюджується усім світом і присутнє там, де Бог дає
Свої Дари і ставить Апостолів, пророків, пастирів, учителів. І
це служіння дієве не за рахунок влади якоїсь людини, але
завдяки Слову, даному Христом. [Так само, як особистість
учителя нічого не додає до Слова і служіння. Без різниці, хто
проповідує і навчає Йому, якщо є серця, котрі приймають Його
і приєднуються до Нього, для них це чиниться, коли вони
чують і вірують].
- І тому більшість святих отцівтаких, як Оріген, Кіпріан,
Августин, Іларій і Бідвідносять слова: « і на скелі оцій»
не до особистості Петра.
- Золотоустий каже так: « і на скелі оцій»не на Петрі. Бо
він основує свою Церкву не на людині. А на вірі Петра. Але в
чому ж полягала його віра? «Ти Христос, Син Бога Живого!»
- І Іларій каже: «Петрові Отець Небесний відкрив те, що він
мусив був сказати: «Ти Христос, Син Бога Живого!» Таким
чином, Церква основана на цій скелі віросповідання. Ця віра
є основою Церкви».
- І відносно того, що сказано в Івана (21:15) і далі: « Паси
ягнята Мої!»і далі: « чи ти любиш мене більше цих?»
з цього зовсім не випливає, що Петрові була дана якась
особлива вищість. Він зобовязує його «пасти», тобто навчати
Слову [Євангелію], чи керувати Церквою через Слова
[Євангелія], і цим правом Петро користується спільно з
іншими Апостолами.
<-назад вперед->
Сайт создан в системе
uCoz