Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Великий Катехізис

ЧАСТИНА ДРУГА

Апостольський Символ віри

Член ІІ

  1. (Вірую) в Ісуса Христа, Сина Його Однородженого, нашого Господа, зачатого від Святого Духа, народженого від Діви Марії; Котрий страждав за Понтія Пілата, був розпятий, помер і був похований, зійшов у пекло, третього дня воскрес із мертвих, вознісся на небеса, і сидить праворуч Бога, Отця Всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих.
  2. Тут ми навчаємося пізнанню Другої Іпостасі Божестватак, щоб ми бачили, що ми маємо від Бога, окрім світських благ, згаданих вище. А самеяк Він цілковито пролив Себе і ні у чому не відмовив нам. Отже, даний Член є цілком всеобємним і широким. Але для того, щоб розкрити його також у стислій і дитячій формі, ми візьмемо одне слово і зведемо до нього увесь Член, а саме (як ми сказали)щоб ми могли пізнавати тут, як ми були викуплені. І ми обґрунтуємо це [побудуємо свої міркування] на словах: «В Ісуса Христа нашого Господа».
  3. Отже, якщо вас запитують: «У що ви вірите в Другому Члені Символу віри про Ісуса Христа?»відповідайте коротко: «Я вірую, що Ісус Христос, істинний Син Божий, став моїм Господом». Але що означає «стати Господом»? Це значить, що Він викупив мене від гріха, від диявола, від смерті і від усякого зла. Бо до того я не мав ні Господа, ні Царя, але був полонений владою диявола, засуджений на смерть, сплутаний гріхом і сліпий.
  4. Бо коли ми були створені Богом Отцем, і прийняли від Нього усілякі блага, прийшов диявол і ввів нас у непокору, гріх, смерть і усіляке злотак, що ми підпали під гнів Божий і стали нелюбі Йому і були приречені на вічне прокляття, котре цілком заслужили.
  5. І не існувало ні виходу, ні помочі, ні втіхи до того часу, доки у Своїй неймовірній доброті єдиний і вічний Син Божий не перейнявся жалем до нашого ницого і жалюгідного стану і не зявився з небес, щоб допомогти нам.
  6. Таким чином, ті тирани і наглядачі тепер вигнані і на їх місце прийшов Господь життя, праведності, усякого щастя і спасіння, Ісус Христос, Котрий вирвав нас, бідних, грішних людей, із пащі пекла, відвоював нас, звільнив нас, і повернув нам прихильність і благодать Отця, і прихистив нас, як Своїх, і взяв нас під Свій захист, щоб Він міг панувати над нами Своєю праведністю, мудрістю, силою, життям і блаженством.
  7. Отже, хай цей Член буде виражений у стислій формі таким чином: одне маленьке слово Господь означає те ж саме, що Викупитель, тобто Той, Хто вивів нас від сатани до Бога, від смерті до життя, від гріха до праведності, і Хто зберігає і підтримує нас у цьому. Все-таки інші пункти, котрі є далі у цьому Члені, слугують лише тому, щоб пояснити і висловити це викупленняяк і за допомогою чого воно було досягнуте, тобто чим Він заплатив за це, тобто чим заплатив і чим ризикував, щоб відвоювати нас і отримати владу над нами, а самещо Він став людиною, зачатою і народженою без [усякої плями] гріха від Святого Духа і від Діви Марії, для того, щоб подолати гріх; далі, що Він страждав, помер і був похований, щоб викупити мене і заплатити те, що я винен, не сріблом і золотом, але Своєю власною дорогоцінною кровю. І все це задля того, щоб стати моїм Господом. Бо все це вчинив Він не для Себе, так як Він ніколи цього не потребував. Після цього Він знову воскрес із мертвих, поглинув і знищив смерть, і, нарешті, вознісся на небеса, і прийняв владу, сівши праворуч Отцятак що диявол і усі сили повинні Йому підкоритися і покластися біля Його ніг, до того часу, доки, врешті-решт, в Останній [Судний] День Він остаточно не відокремить нас від зіпсованого світу, диявола, смерті, гріха тощо.
  8. Але для того, щоб пояснити усі ці постулати окремо, потрібні не коротенькі проповіді для дітей, а проповіді обємні, що читалися б протягом всього року, особливо у ті часи [церковного року], котрі призначені для докладного розгляду кожного з Членів: про Христове народження, Його страждання, воскресіння, вознесіння тощо.
  9. Так, усе Євангеліє, що ми проповідуємо, базується на тому, щоб ми належним чином розуміли даний Член як такий, на якому базується наше спасіння і весь наш добробут [щастя], і що є настільки глибоким і всеобємним, що ми ніколи не пізнаємо його цілковито.

<-назад вперед->


Сайт создан в системе uCoz