Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Апологія Ауґзбурзького віросповідання

Розділ IV

Стаття IX. Про Хрищення

  1. Девяту статтю було схвалено, у якій ми сповідуємо, що «Хрищення є необхідним для спасіння», і що «дітей треба христити», і що «Хрищення дітей не є даремним, але необхідним і діючим на спасіння».
  2. І через те, що Євангеліє серед нас навчається чисто та старанно, Божою ласкою ми також одержали з нього цей плід, що в наших церквах не виникло жодного перехрищенця [не здобули підтримки в наших церквах],12 тому що люди були зміцнені Божим Словом проти нечестивих і заколотницьких клік цих грабіжників. І як ми засуджуємо більшість інших помилок перехрищенців, ми також засуджуємо цю, що вони сперечаються про те, що Хрищення маленьких дітей не приносить жодної користі. Бо дуже є певним, що обітниця спасіння стосується також і до маленьких дітей [що Божа обітниця благодаті і Святого Духа належить не тільки дорослим, але й дітям]. Однак вона не стосується до тих, хто перебуває поза Христовою Церквою, де немає ані Слова, ані Таїнств, тому що Царство Христове існує тільки зі Словом і Таїнствами. Тому необхідно христити маленьких дітей, щоб обітниця спасіння використовувалася щодо них, відповідно до Христової заповіді (Мт. 28:19): «Охристіть усі народи». Так само, як спасіння пропонується усім, так і Хрищення пропонується усім: чоловікам, жінкам, дітям, немовлятам. Отже, звідси чітко випливає, що немовлят треба христити, тому що з Хрищенням пропонується спасіння [загальна благодать і скарб Євангелія].
  3. По-друге, очевидним є те, що Бог схвалює Хрищення маленьких дітей. Тож перехрищенці, які засуджують Хрищення малих дітей, є нечестивими. Проте те, що Бог схвалює Хрищення маленьких дітей, показується тим, що Бог дає Святого Духа тим, хто таким чином охрищений [багатьом тим, хто охрищений у дитинстві]. Бо якщо це Хрищення є даремним, тоді Святий Дух не давався би нікому, ніхто не спасався би і, зрештою, не було би Церкви.13 Навіть одна ця причина настановляє добрий та побожний розум проти безбожних та фанатичних думок перехрищенців.  

12 Особливе посилання робиться на Церкви Верхньої Саксонії.
13 Ці слова взяті з Августина, De pecc. merit. et remiss., I.:19.  

<- назад далі ->


Сайт создан в системе uCoz