Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Формула Злагоди

ЧАСТИНА 2

ПОВНЕ, ПРОСТЕ І ЧІТКЕ ПОВТОРЕННЯ І ПРОГОЛОШЕННЯ певних статей Ауґзбурзького віросповідання, про які упродовж деякого часу була суперечка посеред деяких богословів, що під ним підписалися, які тут зазначено і викладено відповідно до аналогії Божого Слова і підсумкового змісту нашої християнської доктрини.
РОЗДІЛ XІІ
Про інші фракції [єретиків] і секти, які ніколи не приймали Ауґзбурзького віросповідання

ПОМИЛКОВІ СТАТТІ ПЕРЕХРИЩЕНЦІВ

  1. А саме, помилкові, єретичні доктрини перехрищенців, які не треба терпіти, ані дозволяти у Церкві, ані в суспільстві, ані в домашньому житті, оскільки вони навчають:
  2. 1. Що наша праведність перед Богом полягає не лише в самому послухові і заслузі Христа, але в нашому відновленні і нашій особистій побожності, у якій ми ходимо перед Богом, яку вони, більшою мірою, основують на своїх окремих дотриманнях і самообраній духовності, як на новому виді чернецтва.
  3. 2. Що нехрищені діти не є грішниками перед Богом, але є праведними і невинними, і, таким чином, спасаються у своїй невинності без Хрищення, якого вони не потребують. І, таким чином, вони заперечують цілу доктрину про прабатьківський гріх і те, що до нього належить.
  4. 3. Що діти не повинні бути охрищеними, допоки вони не набудуть використання розуму і зможуть самі сповідувати свою віру.
  5. 4. Що діти християн, через те, що вони народилися від християнських і віруючих батьків, є святими і дітьми Божими навіть без Хрищення і перед ним. З цієї причини, вони також не надають великої ваги Хрищенню дітей і не заохочують його, всупереч виразним словам обітниці, яка стосується тільки тих, хто дотримується Божого заповіту і не зневажає його (Буття 17:9).
  6. 5. Що то не правдиве християнське зібрання або громада [Церква], де все ще можна знайти грішників.
  7. 6. Що не можна слухати проповідей або заходити в ті церкви, у яких раніше відправлялася папська меса.
  8. 7. Що ніхто не повинен мати нічого спільного з тими служителями Церкви, які проповідують Святе Євангеліє відповідно до Ауґсбурзького віросповідання і засуджують помилки перехрищенців. Також, що ніхто не повинен в них жодним чином служити або трудитися, але треба від них утікати і уникати їх як таких, що перекручують Боже Слово.
  9. 8. Що під Новим Заповітом державна служба не є благо- честивим станом.
  10. 9. Що християнин не може у доброму, непорушеному сумлінні триматися державної служби.
  11. 10. Що християнин не може без наруги над сумлінням використовувати уряд у справах проти нечестивих людей, як і не можуть піддані апелювати до влади уряду.
  12. 11. Що християнин не може у доброму сумлінні присягатися перед судом, як і не може присягою виявляти пошану своєму князеві або монархові.
  13. 12. Що без наруги над сумлінням уряд не може карати злочинців вищою мірою покарання.
  14. 13. Що християнин не може у доброму сумлінні триматися або володіти будь-яким майном, але що він зобовязаний присвятити його спільноті.
  15. 14. Що християнин не може у доброму сумлінні бути орендо- давцем, купцем або зброярем.
  16. 15. Що через віру [відмінність у релігії] одружені люди можуть розлучитися, покинути одне одного і одружитися з іншою людиною тієї само віри.
  17. 16. Що Христос не набув Своєї плоті і крові від Діви Марії, але приніс їх із Собою з небес.
  18. 17. Що Він також не є правдивим, сутнісним Богом, а лише має більші та вищі дари, аніж інші люди.
  19. І ще більше статей такого виду; бо вони поділені на багато загонів [сект], і одні мають більше помилок, а інші менше, і, таким чином, їхня ціла секта є насправді нічим іншим, як новим видом чернецтва.

<-назад вперед->


Сайт создан в системе uCoz