Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Формула Злагоди

ЧАСТИНА 2

ПОВНЕ, ПРОСТЕ І ЧІТКЕ ПОВТОРЕННЯ І ПРОГОЛОШЕННЯ певних статей Ауґзбурзького віросповідання, про які упродовж деякого часу була суперечка посеред деяких богословів, що під ним підписалися, які тут зазначено і викладено відповідно до аналогії Божого Слова і підсумкового змісту нашої християнської доктрини.
РОЗДІЛ XІІ
Про інші фракції [єретиків] і секти, які ніколи не приймали Ауґзбурзького віросповідання

  1. Однак про секти і фракції [сектантів і єретиків], які ніколи не приймали Ауґсбурзького віросповідання, і про які у цьому нашому поясненні коротко не згадувалося, такі, як пере- хрищенці,71 швенкфельдіани, нові аріани та антитри- нітаріани,
  2. чиї помилки є одностайно осудженими всіма церквами Ауґсбурзького віросповідання, ми не бажали зазначати зокрема та по-особливому у цьому поясненні з тієї причини, що наразі прагнулося лише того [щоб понад усе ми могли спростувати всі звинувачення наших противників, папістів].
  3. Через те, що наші опоненти безсоромними вустами стверджу- вали та проголошували на весь світ про наші церкви та учителів, що не знайдеться і двох проповідників, які пого- джуються з кожною окремою статтею Ауґсбурзького віро- сповідання, але що вони відділені один від одного до такої міри, що навіть самі вони більше не знають що таке Ауґсбурзь- ке віросповідння і який його належний [правдивий, щирий і доцільний] смисл.
  4. Через це ми забажали зробити спільне сповідання не лише простими, короткими словами або назвами, але зробити чітке, ясне, виразне проголошення про всі статті, які обговорю- валися та про які велися суперечки не лише серед богословів Ауґсбурзького віросповідання для того, щоб кожен міг побачити, що ми не бажаємо у лукавий спосіб все це приховати або прикрити, або прийти до згоди тільки видимо.
  5. Але для того, щоб цю справу залагодити ретельно
  6. і так викласти нашу точку зору, щоб навіть наші противники самі змушені були визнати, що в усьому цьому ми перебуваємо в правдивому, простому, природному і єдиному смислі Ауґсбурзького віросповідання, у якому ми бажаємо, через Божу благодать, тривати постійно аж до нашого кінця, і настільки наскільки воно перебуває на нашій службі, то ми не будемо на нього дивитися крізь пальці, не будемо мовчати з тим, щоб нічого суперечливого до нього [до щирого і священного смислу Ауґсбурзького віросповідання] не було запроваджено в наші церкви і школи, у яких Всемогутній Бог і Отець нашого Господа Ісуса Христа призначив нас учите- лями і пастирями.
  7. Але для того, щоб засуджені помилки вищеперерахованих фракцій і єресей не були приписані нам, через те, що більшою мірою, вони закрадалися в наші околиці,
  8. і особливо тоді, як це є у природі таких духів, коли жодного часу і в жодному місці не дозволялося чисте Слово Святого Євангелія, але всі щирі вчителі та сповідники переслідувалися і глибока темрява папства там все ще переважала, а бідні прості мужі, які змушені були відчувати явне ідолопоклонство і фальшиву віру папства, приймали, ой леле! у своїй простоті щось таке, що вважалося Євангелієм, а не папським. Тому ми не можемо стриматися від того, щоб свідчити проти них також публічно, перед всім християнським світом, що ми не маємо своєї частки у цих помилках, не беремо в них участі, але відкидаємо і засудужуємо їх усіх до однієї, як невірні, єретичні і противні Писанням пророків і Апостолів, так само як і нашому добре обґрунтованому Ауґсбурзькому віроспові- данню.

71Інша назваанабаптисти.

<-назад вперед->


Сайт создан в системе uCoz