Книга Злагоди

Передмова до українського видання доктора богослов'я Роберта Л. Рана

Передмова Єпископа Української Лютеранської Церкви В'ячеслава Горпинчука

CONCORDIA
ЗЛАГОДА

Сповідання віри

Статті віри та вчення

I стаття. Про Бога

  1. Перш за все ми одностайно того дотримуємося та навчаємо відповідно до ухвали Нікейського Собору,8
  2. що є одна Божественна Сутність, Яка називається, і Яка є правдивим Богом,
  3. і що є три Особи у цій одній Божественній Сутності, однаково могутніх і однаково вічних: Бог Отець, Бог Син, Бог Святий Дух. Всі троє є однієї Божественної Сутності, вічної, непо дільної, необмеженої могутності, мудрості та доброти, один Творець і Охоронець всього видимого і невидимого.
  4. І під словом «Особа» не мається на увазі якась частина, якась властивість у чомусь іншому, але те, що в собі існує, як-то його використовували отці.
  5. Отже, всі єресі, що виникли проти цієї статті, відкидаються, як-от: маніхеян,9 які стверджують про те, що є два боги, один добрий, а одинзлий; а також валентиніанів,10 аріанів,11 евноміанів,12 магометян13 та інших до них подібних;
  6. а також самосатеністів,14 старих і нових, які вважають, що є лише одна Особа, перекручено стверджують, що інші двоє, Слово та Святий Дух, не є обовязково відмінними Особами, але що Слово означає фізичне слово, а Святий Дух є рухом, спричиненим у творіннях.

8 Нікейський Символ віри.
9 Релігія, що мала за основу перський дуалізм, поєднаний з християнськими та іншими елементами, заснована в третьому столітті Манієм і названа в честь нього. Албігензіани наприкінці середніх віків дотримувалися подібних поглядів.
10 Гностики другого століття, що називалися в честь Валентинія.
11 Послідовники Арія, що були засуджені 325 року на Нікейському Соборі, і які притримувалися тієї точки зору, що Син був створеним і був іншої «сутності», ніж Отець.
12 Послідовники Евномія, радикального аріянина кінця четвертого століття.
13 Реформатори часто ставилися до магометян, як до антитринітаріанської єресі.
14 Послідовники Павла Самосатенського, котрий в третьому столітті навчав, що Ісус був людиною, глибоко обдарованою Духом. «Новосамосатеністи» були антитринітаріанськими спіритуалістами шістнадцятого століття.

<- назад далі ->


Сайт создан в системе uCoz